Doppen en Deksels

Mijn stage doppen en deksels liep van 04 tot 08 maart. Deze stage was in de peuterklas.
Wat heb ik die week allemaal gedaan = 

Maandag kwam er een doppenmannetje op bezoek. Hij was zijn dopje kwijt en wij moesten samen zoeken welk dopje van hem was.

De juf had ook een mooi liedje meegebracht dat we samen leerden. Toevallig ook over een dopje. 

We bekeken ook samen het verhaal van Liesje die haar dopje kwijt was, net als het doppenmannetje. 

Dinsdag hebben we geturnd met de juf. Maar het was geen gewone turnles. Het was een tiktak turnles. En met allemaal dopjes en een groot tik tak huisje. Dat was eens iets anders.
In de klas hebben we samen geprobeerd muziek te maken met dopjes en potjes. 
We keken ook eens naar alle dopjes, en wat zagen we? Ze waren allemaal anders. Niet alle dopjes en deksels pasten op elkaar. 

Woensdag was het pedagogische studiedag. De kindjes mochten thuis blijven. 

Donderdag vierden we 's ochtends de verjaardag van Astrid. Nog een dikke kus en een gelukkige verjaardag!!
In de kring stond ook een grote doos. Wat zou daar inzitten? We openden de doos en er zat nog een doos in, maar deze was helemaal anders en moest je ook anders openen. In die doos dat nog een doos, deze was ook helemaal anders. Zo bleven er maar doosjes komen.
We leerden dat er vele verschillende dozen bestaan en ook veel verschillende sluitingen. 


Vrijdag vertelde het doppenmannetje dat hij bijna naar huis ging. Maar dat we nog een hele leuke dag voor de boeg hadden. We hebben nog onze eigen fles geknutseld met dopjes die op een stokje waren geplaatst. Dat was eens iets anders, maar wel heel leuk! 
Net voor we naar huis gingen mochten we van de juf alle flessen die in de klas stonden plat duwen en in de vuilniszak gooien. Nadien keken we samen met de andere peuterklas naar een filmpje die de juf gemaakt had. En de kleuters kwamen er in voor. Ze vonden het super om zichzelf in een filmpje te zien.
We namen afscheid van het doppenmannetje en konden naar huis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten