Mode/ Kledij BuBaO

Vanaf nu doe ik stage in een school voor buitengewoon onderwijs met type 7. Hier sta ik twee dagen in de week in de taalklassen. Ik sta bij 7 lieve kleuters die een taal- en/of spraakstoornis hebben. 

Maandag 4/1: Vandaag begon ons thema Mode. De juf had een grote koffer mee met allemaal verschillende kleren. We mochten ze passen, bekeken wat er allemaal in zat en we sorteerden de kleren. We bekeken ook welke kleren we nu moesten aan doen om naar buiten te gaan. Dit waren kleren die tegen de regen konden. We zochten ook kleren voor mama, papa, kindjes en kleren voor de zomer, winter, regen, ...
Het leukste was toch het passen. 
Nadien is er elke maandag het kikkernieuws. Hier vertellen we over ons weekend, dit aan de hand van onze weekend map. 
In de namiddag is het Geintegreerde werking (GIW). Dan werken we samen met de logo of ergo of ... aan een activiteit. 
Vandaag mochten we zelf hoeden maken. We maakten eerst met karton, plastiek, ... een vorm en mochten deze dan versieren met zelfgeknipte stofjes. 
Op het einde van de dag las de juf nog een verhaaltje voor. 

Dinsdag 5/1: We leerden vandaag een liedje over wat we allemaal moesten aan doen. Het was heel gek want de juf zong het liedje verkeerd en wij moesten haar helpen. Ook waren de kledingstukken uit het liedje verstopt in de klas. Wij moesten ze gaan zoeken terwijl de juf het liedje zong en wanneer het liedje gedaan was moesten we terug gaan zitten en keken we wat we al gevonden hadden.
Daarna was het een spelletje met de tikstokjes.
In de namiddag mochten we spelen en zijn we gaan fietsen. 

De juf las ook nog het verhaal van 'De kleren van de keizer' voor. We moesten hard lachen toen de keizer in zijn blootje stond. 

Maandag 11/1: Vandaag bekeken we onze kleren wat beter. We keken wat wij aan hadden en wat onze vriendjes aan hadden. We deden ook een spelletje waarbij we moesten raden door aan de kleren te voelen wie ons vriendje was die voor ons stond. 
Vandaag voor GIW was er een doorschuifsysteem. We mochten bij 4 juffen langs gaan. 1 juf hielp ons met het maken van een t-shirt met batique verf, bij 1 juf maakten we strikjes, bij 1 juf maakten we broches en horloges en bij de laatste juf maakten we een catwalk.
Bij de catwalk mochten we met onze voetjes in de rode verf gaan staan en mochten we een echte rode loper maken op karton, nadien versierden we dit nog met glitters en met creppe papier. We werden heel erg vuil.
Op het einde van de dag mochten we naar een filmpje kijken.


Dinsdag 12/1: Vandaag zongen we ons liedje opnieuw, we speelden met de tikstokjes, fietsten en lazen een verhaaltje. Ook werkten we onze rode lopers af met glitters en creppe papier. 

Maandag 18/1: Vandaag was een hele drukke dag. In de voormiddag zetten we alles klaar voor de modeschow. De tafels, de stoelen, ... We moesten ook eens oefenen op de catwalk en kijken of iedereen dit wel durfde. Het was heel grappig en de kleuters stapten zoals echte modellen. 
In de namiddag was het zo ver. De klas waarmee we samenwerken stond al klaar om ons te helpen. Zij gingen ons schminken en ons haar doen. Er werd volop geschminkt en met gel gewerkt, staartjes gemaakt en glitters gebruikt. We waren beeldschoon. 
Dan was het moment daar. De leerlingen die kwamen kijken kwamen naar binnen en de zaal stroomde vol.
We hadden onze krantenpapieren kostuums al aan en stonden klaar om dit te showen. 

Het was heel hectisch want wanneer we van de catwalk kwamen werden we door de juffen meteen heel snel omkleed en moesten bijna dadelijk terug op de catwalk om onze nieuwe kleren te tonen. Dit gebeurde zo een 4 keer. We toonden onze zelfgemaakte broches en horloges, onze t-shirt en hoeden, onze strikjes, ...
We kregen heel veel applaus en we werden gefotograffeerd en gefilmd. Het was net echt. Op het einde maakten we nog een grote buiging en de modeschow was voorbij.
Nadien kregen we van de juf nog chipjes en drankjes omdat we dit zo goed gedaan hadden. Een super afsluiter van een thema. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten